Websitebouwer Edufield

Ik heb een nieuwe website. Wat nu?

Als de nieuwe website klaar is wordt het tijd voor de promotie. Het eerste jaar hoef je niet veel bezoekers van de zoekmachines te verwachten. Bedenk dus ook andere manieren om je website onder de aandacht van je potentiele klanten te brengen.

  • Meld iedere pagina aan in de Search Console van Google.
  • Vul je gegevens met het adres van je website aan bij Google mijn Bedrijf. Het adres waar je bij de KVK ingeschreven staat is al aan je bedrijf gekoppeld.
  • Op alle uitingen van je bedrijf waar je telefoonnummer staat moet je ook het webadres toevoegen. Dus bijvoorbeeld op visitekaartjes, in emails, op facturen, op briefpapier en natuurlijk op bedrijfsauto's.
  • Als je bedrijf al een Facebook of Instagram account heeft moet je daar ruim aandacht aan de lancering van je website besteden.
  • Ga adverteren op andere websites, op Google Ads en op Facebook.

Content marketing

Goede content op je website is belangrijk. Daar komen de bezoekers van je website voor. En voor goede content komen je bezoekers terug en zullen ze het misschien delen.

Je website moet natuurlijk nog wel gevonden worden. En dat is misschien een probleem. De meeste bezoekers zoeken informatie op Google en klikken op enkele advertenties of websites in de zoekresultaten. Het is dus belangrijk dat Google je website kent en waardeert.

Laat je echter niet verleiden om te schrijven voor Google. Je bezoeker is de mogelijke klant, niet de zoekmachine. Je content moet echter wel gemakkelijk door de zoekmachines te verwerken zijn. Jij hebt door je content invloed op de zoekwoorden waarop je gevonden kunt worden. Maak daar gebruik van.

Zorg ervoor dat je een goed beeld hebt van de bezoekers van je website. Richt je vooral op het soort bezoekers dat op termijn een klant kan worden.

Schrijf over wat je potentiële klant bezig houdt zodat je site hoog in de zoekresultaten van Google komt voor de zoekwoorden waar je klant op zal zoeken.

Tip: Richt je website vooral op je potentiële klant.

Jou webpagina's concurreren in de zoekmachines met publicaties uit heel Nederland en België. Als je een bedrijf hebt dat lokaal werkt, zorg dan voor regionaal inyteressante content. Dat scheelt concurrentie in de zoekresultaten.

klant tablet

Een banketbakker uit Den Bosch zal bijvoorbeeld klanten uit de omgeving zoeken. Publiceer dan teksten, foto's en video's in de context van Den Bosch. Iemand uit Groningen die in Google zoekt naar taart zal immers minder gauw een klant worden dan een iemand die zoekt met de zoekwoorden Taart - Den Bosch.